Лінія для нанесення експлуатаційних покриттів на залізничні колеса

Журнал "Фарбування професійне" № 1 (80) 2017

З 2016 року компанія «Інтерпайп» здійснює випуск залізничних коліс та колісних пар для швидкісних поїздів з вищою доданою вартістю. Даний вид продукції затребуваний в транспортній інфраструктурі держав Європи та Америки, що стало підставою для здійснення великих інвестиційних вкладень компанії в запуск кількох нових виробничих ділянок, у тому числі й у створення ділянок, що забезпечують нанесення експлуатаційних та антикорозійних покриттів на залізничні колеса, що випускаються.

Линия окраски колес

Проектування та виготовлення обладнання для створюваних ділянок для нанесення експлуатаційних та антикорозійних покриттів на вироби, що випускаються, виконано науково-виробничою фірмою «ТЕХВАГОНМАШ» (директор А.Н. Моторін) з міста Кременчук.

В результаті проведених робіт, фахівцями цієї фірми створено першу в Україні напівавтоматичну лінію з нанесення експлуатаційних та антикорозійних покриттів на залізничні колеса. Незважаючи на те, що термін експлуатації цієї лінії невеликий, вона вже встигла отримати позитивні відгуки замовника. Лінія забезпечує нанесення експлуатаційних та антикорозійних покриттів на всю гаму коліс, що випускаються підприємством.

Устаткування лінії розроблялося в повній відповідності до підготовленої замовником компанії «Інтерпайп», технології нанесення найбільш складного, в технологічному відношенні, експлуатаційного покриття Wilckens SEB 9303, що є індикатором перегріву поверхні коліс під час експлуатації. При появі ознак перегріву на покритті поверхні колеса (при температурі t = 220 ... 230 ° С покриття змінює колір, а при t = 250 ... 300 ° С покриття на поверхні колеса здувається) є сигналом для заміни колісної пари.

Обладнанням, яке створено науково-виробничою фірмою «ТЕХВАГОНМАШ», забезпечуються високі вимоги до підготовки поверхні під нанесення покриття, до режимів нанесення та затвердіння покриття. Це одна з основних переваг обладнання лінії створеного науково-виробничою фірмою «ТЕХВАГОНМАШ».

Так, системою управління обладнанням лінії контролюються процеси подачі розчинів на розпилювальні форсунки, підтримання встановлених рівнів води та розчинів у ваннах, їх поповнення, захист роботи насосних установок від сухого пуску, переливів рівнів води забезпечуються роботою датчиків контролю рівнів, температур, терморегулюючих вентилів, запобіжних клапанів , а в камерах фарбування, нормалізації покриття, сушіння та охолодження поверхні коліс - необхідні технологічні параметри забезпечується роботою системи датчиків контролю температур та інтенсивності повітрообміну. Якість нанесеного на устаткуванні лінії покриття повністю відповідає вимогам замовника – компанії «Інтерпайп».

При проектуванні та виготовленні обладнання, попутно вирішувалися питання використання створюваного обладнання лінії для нанесення окремих видів водно-дисперсійних та органорозчинних лакофарбових матеріалів і це завдання також було успішно вирішено, що є великою перевагою, оскільки дозволяє підприємству гнучко реагувати на запити покупців.

Склад та робота лінії нанесення покриттів на поверхню залізничних коліс

Схема линии окраски колес

Лінія складається з трьох функціонально відокремлених частин: А, Б і В. До складу частини «А» лінії входить обладнання завантаження лінії та обладнання підготовки поверхні під нанесення покриття: маніпулятор (поз. 2), перекидач (поз. 3), пост вхідного контролю поверхні колес (поз. 4), підйомники (поз. 5 і 5.1), камери миття та знежирення поверхні (поз. 6, поз. 6.1 поз. 6.2), камери сушіння та охолодження поверхні коліс (поз. 7), пост контролю якості підготовки поверхні коліс (поз. 4.1). Передача колеса з позиції позицію здійснюється за допомогою транспортної системи лінії підготовки поверхні (поз. 8).

До складу частини «Б» лінії входить обладнання для нанесення покриття – камера забарвлення (поз. 9), обладнання нормалізації та сушіння покриття – камера нормалізації, камери активної сушіння (терморадіаційно-конвективної та конвективної) (поз. 10).

Передача колеса з позиції на позицію в камері фарбування здійснюється транспортною системою (поз. 11), а камері сушіння – транспортною системою лінії активної сушіння (поз. 12).

До складу частини В лінії входять: камера охолодження (поз. 13), пост контролю якості покриття на поверхні коліс (поз. 4), перекидач (поз. 15). Переміщення колеса камери здійснює транспортна система камери охолодження (поз. 14). Знімання коліс з лінії та укладання їх у касети здійснюється маніпулятором (поз. 2).

Лінія має загальну систему управління (поз.16), а функціонально відокремлені частини лінії оснащені пультами управління для виконання робіт у режимі налагодження. Лінія забезпечена обладнанням і блокуваннями, що запобігають несанкціонованому запуску механізмів, що може спричинити поломки обладнання або травмування обслуговуючого персоналу.

line_wheels3.jpg

Напівавтоматична лінія з нанесення експлуатаційного покриття на залізничні колеса працює наступним чином:

Частина "А" (підготовка поверхні коліс під нанесення покриття)

- колеса в контейнерах, в яких вони укладені стопами в кілька шарів, із загальною вертикальною віссю, електричним навантажувачем цеху доставляються зі складу заготовок на складський майданчик лінії та встановлюються на позиції складського майданчика;

- потім колеса з контейнера консольним маніпулятором-завантажувачем, оснащеним автоматичним захопленням і укладаються в кантувач, зони завантаження лінії.

Консольний маніпулятор-завантажувач складається з автоматичного захоплення встановленого на консолі одноопорного крана, що має механізм підйому та опускання.

Після укладання колеса в кантувач, рама кантувача повертається та встановлює колесо у вертикальне положення. Товкач кантувача, при відкритих ролетних дверях камери знежирення, зіштовхують колеса в жолоб подачі коліс і по цьому жолобу вони закочуються в камеру нанесення розчину, що миє-фосфатує.

Потім колесо послідовно переміщається в камери витримки коліс під шаром мийно-фосфатуючого розчину камери промивання коліс чистою водою, після знежирення, камеру обдування повітрям, поз.1.8, камери сушіння та охолодження коліс,


Нижня частина камер: нанесення мийно-фосфатуючого розчину, поз. 1.4, витримки коліс під шаром мийно-фосфатуючого розчину, поз. 1.5 камер промивання коліс чистою водою, поз. 1.6, 1.7 після знежирення розташовані на ваннах для збору технологічних рідин.

Частина «Б» (нанесення покриття, нормалізація та сушіння покриття)

На позицію завантаження частини «Б» лінії, колеса передаються транспортною системою потім, передаються на позицію контролю якості знежирення, і далі через тамбур в фарбувальні камери, для маскування поверхонь, що не фарбуються, і фарбування колеса. Після нанесення на поверхню коліс покриття не фарбуються поверхні демаскуються і колеса передаються камери нормалізації та терморадіаційно-конвективної та конвективної сушіння.

Частина «В» (витримка покриття та охолодження коліс)

Потім транспортною системою колеса передаються в камери витримки покриття та охолодження. Після охолодження, колеса передаються на позицію контролю якості забарвлення, на коло катання коліс, що пройшли контроль якості пофарбованих коліс, наносяться етикетки зі штрих-кодом колеса.

При відповідній якості фарбування колесо подається на кантувач, який повертає колесо в положення з горизонтальною віссю. З кантувача колесо виймається консольним маніпулятором з автоматичним захопленням, переноситься на складський майданчик і укладається в контейнер, розташований на складському майданчику, для подальшого транспортування контейнерів з колесами, цеховим мостовим краном, на склад готової продукції.

У верхній частині лінії, над камерами, розташовуються повітроводи системи вентиляції.

Додаткові характеристики лінії нанесення покриттів на поверхню залізничних коліс

Зміну на лінії обслуговує 8 осіб – 7 операторів та майстер. Два оператори керують маніпулятором (поз. 1.2; 7.0), три працівники знаходяться на майданчику ВТК (поз. 2.4; 3.4; 6.4) і два маляри фарбують колеса (поз. 4.9; 5.9).

Колеса, що проходять через лінію, можуть мати діаметр від 700 до 1350 мм. Продуктивність лінії 15 шт. коліс на годину.

 

←  Назад